söndag 12 augusti 2012

Kaffet har sin effekt, iaf på mig :)

Eftersom jag nu har varit utan sötsaker i en hel vecka (applåder!!) så måste jag ju nu har något substitut för mina sockerkickar. Jag är tröttare än någonsin då jag inte får i mig speciellt mycket socker.
Jag har börjat testat dricka kaffe, och det har gett resultat.
Än så  länge tycker jag inte att det är speciellt gott, utan dricker det för att bli pigg. Iofs sig så har jag ett par sockerbitar i oxå, vet inte vad som ger mest effekt, kaffet eller sockret, säkerligen en kombination utav det.
Men iaf så kommer jag nog inte börja dricka det som sällskapsdricka, utan istället för godsaker och energidryck som jag annars tagit för att bli piggare.

Tagit en kopp nu på kvällen för att orka plugga en stund... tycker jag kände en effekt ganska omgående.
Räckte med en halv kopp. Bra det kanske, vill ju inte bli beroende av kaffe..

Har smakat latte förut och det var ju helt ok, man kan ju tydligen få den smaksatt oxå, kanske något att pröva när man tar en fika... fast e det inte mest mjölk i en latte? jaja, inget jag suktar efter nu iaf.

Det går iaf bra för sambon med dieten, som det var tänkt att jag oxå skulle köra. Johan tycker till och med att soppan är god nu :)
Två dagar kvar har han och har väl gått ner ca 3kg i nu läget. Stolt e jag över honom! Sån disciplin!

Ni kan följa honom här...


Han kör den väl mest för att få en liten kickstart.. hitta motivationen till att fortsätta. Jag har ju som sagt dragit ner på sötsaker drastiskt! Stolt över mig själv oxå! Har även minskat rejält på mitt matintag. Innan åt jag stora portioner, oftast mer än Johan, kunde ta om 2-3 gånger om det var riktigt gott. Tycker det känns som om det stramar åt lite mer iaf nu, tack vare att jag inte trycker i mig så stora mängder längre.
Vägde mig i torsdags el fredags, och har väl iaf gått ner ett halvt kilo tack vare detta, det känns ju toppen. Det går sakta, men  fram åt iaf! Bara se hur änge jag kan låta bli... Det värsta sockerberoendet börjar nog trappas av nu känns det som iaf.

Ne undrar om jag ska ge upp för dagen..

God natt på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!