tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag

Idag är det den dagen, står det i almanackan iaf. Jag tycker den här dagen har blivit så himla överreklamerad. Visst är det fint att visa sin kärlek till sina nära, men det ska man väl göra varje dag,eller iaf flera gånger om året än på alla hjärtans dag...

Här hemma blir det tacopaj och sen tar vi lite efterrättsmys framför tvn med kidsen. Får väl bli lite alla hjärtans dag mys.
Igår när jag hämtade tjejerna i skolan, så såg inte A att jag kom, så jag hann se att hon satt och ritade på ngt som hon sen snabbt gömde bakom ryggen, -Du får inte se nu Åsa! haha, gullunge!


Älskar dom här små gulliga Mirandanallarna, dom e ju så söta!


Haft minsta fröken hemma idag, haft hög feber hela natten, och en sväng på morgonen, den verka ge med sig strax före lunch... För nu på em har hon vart piggare. Fick henne och somna nu en sväng till om hon ska orka va med ikväll. Får se hur hon känns imorn bitti...
Egentligen ska dom ju va hemma en hel feberfri dag,men jag misstänker att det är hennes kindtänder som  är på väg upp som spökar, då hon vart lös i magen oxå.
Så vi får se om hon får gå en stund imorn eller inte...

Det dryga är ju att jag precis har börjat 4 nya kurser, och jag vill inte hamna efter!
Har en uppgift som ska va inne redan nu på fredag och det är ett brev jag ska skriva på engelska. Tur jag har tränat lite förra veckan när syrran o hennes karl var på besök, så man e lite uppvärmd :)
En del av uppgiften är att skriva ett brev, den andra är ett telefonsamtal med läraren på engelska :)
hejja hejja!

Sitter och funderar på om jag ska ta upp Fek böckerna, men jag hinner nog knappt börja innan fröken vaknar, så jag får se om jag orkar senare ikväll istället.

Skulle väl plockat ur diskmaskinen och i det som står på bänken, men ORKA!
Har storstädat ett rum idag, fattar inte hur skitigt det kan bli, men det kan ju tänkas va så att det bara finns en som torkar damm i det här hushållet...

Ne nu ska jag glutta i godisskåpet om sambon lämnat ngt, eller om jag får hålla mig till kvällen..

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!