torsdag 16 februari 2012

Misstankar...

Lilltjejen e hemma idag oxå, hade hög feber inatt med. Men inte lika varm på morgonen... Skumt!
Hon hade ju innan jul uvi, stackarn, då gick hon med 40graders feber i en vecka innan hon äntligen fick antibiotika.
Så inatt var 4:e natten med hög feber, så jag ringde VC imorse, och fick en tid direkt, skönt!
Kollar hellre upp på en gång nu än att det ska bli så långdraget.

Googladelite om uvi på barn... Där det nämdes febertoppar bland annat.
Visst hon är förkyld nu oxå, samt nya tänder på gång upp, så man vet aldrig, men det har ändå hållit i sig i 4dgr nu, så jag kollar hellre en gång för mycket.
Hur hade ni gjort?

Med tanke på att hon haft det en gång tidigare oxå, så vill man gärna följa upp, vissa barn kan ha förträngningar i urinvägarna... kan leda  till njurbäckeninflammation, och det låter ju inte speciellt trevligt.

Ne, Johan är på VC med damen, och jag sitter framför datorn, ska försöka göra lite skolarbete innan han måste åka igen vid 11.30.

Sitter och inväntar att klockan ska bli 10, då ska jag ha betygssamtal m min lärare i företagsekonomi!

Sen e tanken att jag ska hinna med lite mer skolarbete, men hoppas inte på för mycket...
Usch, första gången jag hamnar efter, inge skoj... eller hamna efter o hamna efter... två av kurserna ligger jag iofs i fas med, bara massa läsning som jag redan gjort.

Men har lite uppgifter som ska göras, varav en ska va inne imorn, mindre skoj.. ngt stressad ja!
Fast ingen avancerad uppgift så det går nog bra.

ne nu lär jag sätta fart, tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!