söndag 5 februari 2012

Svett blod och tårar...

Nja, kanske inte riktigt, men det lät bra ;)
Det blev väl mest svett om jag får säga det själv, var iväg på Friskis med Sofia, blev ett medel/stationspass på 75min, grymt kul och bra! Bra ledare, bra musik, det gör en taggad!

Tack Sofia för att du drar med mig, satt i soffan idag och undra just varför jag köpte mig ett kort...
men det e så jäkla skönt när man väl kommit iväg och kört ett pass! Motivationen e väl inte på topp, men det gör susen för kropp och själv.
Nu ska jag bara försöka förbättra, inte bara min utan hela familjens kostvanor.

Funderar på om man skulle börja beställa hem en sån där matkasse... Men det ska ju tajma in helst på de veckor de stora töserna e hemma, det e ju då det behövs som mest. Bra och riktig mat.
Oftast blir det enkelt o snabbt för tiden e knapp och vips så e alla hungriga och vill ha mat PÅ EN GÅNG!
Och jag och framförhållning är väl kanske inte bästa polers...

Typ jag e en sån där som står och tittar i FRYSEN strax innan jag ska börja laga mat... Inget ser lockande ut alls... och så ja... vi tar dom där köttbullarna, köttfärssåsen eller varför inte falukorv...
Jag e så LESS! På denna mat, men samma sak här, ork och motivation saknas för att komma på något nytt.

Jag kommer på mig själv varje gång jag storhandlar.... när jag äntligen ska förändra det som hamnar i vagnen... men ne då... ner åker samma gamla vanliga!

Ne, nästa "löning" då SKA jag beställa en matkasse, PÅMINN MIG!!
Linas matkasse kör tydligen bara ut på jämna veckor, vilket blir fel för oss... så jag får kika efter annat... Finns ju Ica, Tasteline, Marias med flera..

Vilken matkasse har du/ni? Eller vilken/vilka har ni testat? Och vad tycker ni?
Som det står, det är en riktig lyx att få maten inköpt, planerad och hemkörd, därav priset, men oj vad mycket tid och pengar man säkerligen sparar in egentligen. Därför skulle det vara spännande att testa, för jag tror att vi skulle kunna spara in mycket på matkontot, även om det blir 1600kr/mån för 2 kassar..

Men väl värt ett försök!

Imorn är det dags för nya kapitel, nya uppgifter och prov, sista veckan nu i dessa två kurser som jag håller på med, sen e det dags för 4 nya, SAMTIDIGT! vet inte vad jag tänkte med när jag sökte, men jaja!

Ne nu ska jag glutta runt on the Wide World Web....

Ciao!

1 kommentar:

  1. Jag har gjort iordning en lista med massa realistiska vardags maträtter. Som sagt, man är ju inte direkt påhittig och så kommer hungern som ett slag i ansiktet helt plötsligt, och då måsta man ha mat på engång!! Nu senast när vi fick lön så utgick jag från den när vi storhandlade. Har funkat hitills iallafall... med typ något felsteg, men vem är felfri?? ; )
    Vi har bara behövt handla lite frukostgrejer än så länge. Det har i alla fall gått 2 veckor, så det är ju bra =)

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!