fredag 24 februari 2012

Estelle Silvia Ewa Mary

Väldigt otippat måste jag säga. Inget namn jag hade i tankarna ialla fall.
Estelle, ganska sött faktiskt. Och kul att dom går lite utanför ramarna så att säga...
Läste att Estelle kommer tydligen från en släktings amerikanska fru, som hette, eller kankse heter? Estelle..
Silvia från mormor, Ewa från farmor, men vad kommer Mary ifrån, vem hette så?
Jag blev direkt o tänka på Mary i Danska kunga huset, me jag vet inte..

Iaf Estelle e ju fint! Estelle är ett franskt namn som motsvarar det latinska namnet Stella som betyder stjärna.

Det har vart många starka reaktioner enligt aftonbladets hemsida på namnvalet...  först tyckte jag det lät konstigt, men ju fler gånger jag säger det så klingar det sött.
Prinsessan Estelle.

Ska bli spännande att få se en bild av henne sen.

Apropå kungahuset, jag har alltid varit faschinerad av just kungafamiljen. Ändå sen liten har jag alltid drömt om att få träffa dom. hur är dom, hur beter dom sig, hur pratar dom. är dom  så fina i sättet som det ser ut?
Skulle dom ta illa vid sig om man inte tilltalade dom ex, kronprinsessan osv.. Jag mena, man hör ju ibland Prins Daniel säger till och med kronprinsessan. Måste man, dom vara så formella.
Hur gör dom i sina vänners sällskap?

Än idag skulle jag vilja uppleva en dag tillsammans m ngn i kungafamiljen.... Ja jag kanske e knäpp, men dom är ju egentligen vanliga människor precis som vi.
Bara att dom just råka bli födda av kungligheter...
Det kan inte vara lätt att vara en så offentlig person som dom är. Har dom ens något privatliv?
Hur är det att bo på ett slott? Har dom massa tjänstefolk som servar dom hela dagarna. Gör dom inget själva? Tvättar, städar, lagar mat?
Klär på sig, fixa håret... Det får dom säkert oxå hjälp med eller vad tror ni?

En sak är säker! Dom, precis som vi sitter iaf på toan emellan åt och BAJSAR! Och jag hoppas iaf att dom torkar sig själva :) nedå skämt o sido. Men har ni sett filmen En prins i New York, den e ju bra! och gammal med för den delen... men har får då hjälp att torka sig, och tvätta sin Royal Penis.

Ne jag hoppas ni att dom får vara ifred med bebisen ett tag. Men dom är väl så inne i det, det är ju en livsstil att vara offentlig som dom är.

Ösnkar dom all lycka iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!