tisdag 28 februari 2012

Herregud!

Hur ska man hinna med, och hur ska man få in allt i sin lilla hjärna... Det kan man undra!
Har vart rätt tufft nu med studierna en tid, främst för att man inte få någon vidare kvalitetstid med skolböckerna, har haft barn hemma en längre tid, det går bara inte att plugga då.

Men imorn är det dags föfr fritids och dagis igen, då ska jag försöka jobba ikapp veckans uppgifter.
Företagsekonomin ligger jag hyfsat i fas med. Och Engelskan går sådär... Och programhanteringen inte alls, för det är verkligen dötrist! Men jag kan inte hoppa av nå fler kurser nu, för jag lär komma upp i heltidsstudier..

Jaja..

I söndags fm tog jag bilen ner till Uppsala för att hälsa på min älskade vän Mona, vi gick i gymnasiet tillsammans, och har många roliga minnen ihop :)
Vi gjorde inget speciellt, bara umgicks och mös m hennes lilla dotter på 3mån. Hilde, så söt!
När jag kom blev jag först bjuden på veg pastasallad, med hemgjord pesto... Jag som e så kinkig... tänkte, oj hur ska jag få ner det här.. Men vet ni, det var så underbart gott att jag tog fler gånger!
Och denna sallad ska jag testa o göra själv ngn dag, då blir nog sambon både förvånad och imponerad...

På kvällen blev det andra bullar.. vad sägs om lite älgstek, och vildsvinsfilé med potatis i ugn och rödvinssås, samt mango chutney sås, alltså grymt gott det me! Ska nog åka ner och hälsa på mina vänner lite oftare om man får sån där god mat :)
Monas man Fredrik lovade att ta med sig lite vildsvinsfilé i sommar om dom kommer upp till Peace & Love förhoppningsvis. Kasta den på grillen skulle ju inte va helt fel!

Hade en supermysig em/kväll hos dom iaf, och på morgonen tog vi en liten promenad innan jag var tvungen att åka hem...
Hoppas jag finner tid att åka ner snart igen, och att jag kanske tar tåget ner så Agnes kan följa med. Eller lånar en bil som inte har airbag i fram... så hon kan sitta i fram. Hon gillar ju inte att åka bil så mycket längre..

Ett litet måste är ju en kompisbild som vi alltid måste ta när vi ses, igår blev det en muppbild :)

2 kommentarer:

  1. Anna Hagberg28/2/12 17:32

    Hemgjord pesto, lät såå smarrigt. Vad det är viktigt att man tar sig tid att träffa sina vänner trots att man har så mycket för sig med barn, jobb o annat nuförtiden. Men vilken energi man får av det. Blev själv lite besviken i helgen när jag äntligen skulle få umgås med en av mina bästa vänninnor bara HON och jag utan barn, då hon så att hon hade så dåligt samvete över att lämna sitt barn ensam med sin pappa och åka iväg på "egen tid" med mig..... Kändes som man inte var viktig längre.... Ska man ha dåligt samvete för det? Att tänka på sig själv för en gång skull. Det tror jag många tjejer skulle behöva lära sig! Man tänker alltid på andra i första hand och glömmer bort sig själv!

    SvaraRadera
  2. Håller med Anna!
    Härligt att ni fick en super mysig helg tillsammans, man behöver ro om sig själv och bara få vara. Viktigare än vad man tror, jag är själv dålig på att unna mig sådana saker.
    Den där salladen med pesto lät spännande :)
    Hoppas det går bra föra J imorgon, hörde att hon skulle in och kolla imorgon.

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!