måndag 20 februari 2012

Ren Idioti!

Häromdagen när jag var iväg och handade med ett av de tre barnen i detta hushåll så passerade vi bron över dalälven. Det var fortfarande minusgrader och det var is längs kanterna på älven, men öppet i mitten...
Och vad ser vi inte då, några galningar som sitter på isen och pimplar, alldeles bredvid kanten till öppet vatten!

Gu vad jag svor i bilen och föreställde mig det värsta scenariot... Vad tänkte dom med? Rent ut sagt livsfarligt!
Jag skulle aldrig sätta min fot på älven även om hela var istäckt. Det är ju fortfarande extremt strömt vatten och livsfarlivt om man druttar i...

Även på sommarn är det ungdomar, idioter under Peace & Love veckan som ofta doppar sig i älven, trots badförbud. Än så länge har det inte hänt någon olycka vad jag vet, men det är ju inte säkert för fem öre att bada där iaf.

Samma sak gäller väl bilkörning... det finns idioter i trafiken oxå, tur man kör så bra själv ;)
Har flera gånger hört på radion om bilar på fel sida på riksväg  50 mellan borlänge och falun, hallååååå!
hur lyckas man, kan någon förklara? Och om man lyckas... fortsätter man då köra? Försöker man inte vända så fort det blir en större lucka och inga bilar i närheten? Oxå livsfarligt!
Oftast är det väl äldre som inte har så stor koll i trafiken, alltså jag menar mycket äldre pensionärer, som kanske inte borde köra egentligen..

Har ett par gånger mött bilar i rondeller oxå, då har det vart ngn gammal gubbe som sitter med nyllet i vindrutan :)
Borde man inte  införskaffa en åldersgräns på körkort, eller kanske en kontroll av något slag när man börjar komma upp i åldern?
Inte bara för sin egen skull, men för sina medtrafikanters..

Jaja, finns mycket här i samhället man vill ändra på...

ne nu ska jag värma lite rester från helgen.... snabbt och enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!