onsdag 29 februari 2012

Man ska se livet från den ljusa sidan...

Även när det är tungt, så gäller det som sagt att försöka se livet från den ljusa sidan. Ta en dag i taget och lev som om det vore din sista... Eller nästan sista iaf...
Skulle det vara min sista dag så skulle jag antligen inte sitta med näsan i mina skolböcker och grymta...

Det har väl börjat lossna lite nu... Jag kör de kurser jag har lätt för såhär på kvällskvisten en stund, så kan jag ägna hela dagen åt den där f****ing muppkursen :)

Men hörrni, är det våren som är på väg, eller luras vädergudarna med oss bara? Vad tror ni?
Med tanke på att det bara är 1 mars imorn, så borde det komma en omgång snö igen... och kyla...
Men det spritter ju i kroppen när det är såhär härligt soligt och varmt.

Och extra glad blev jag idag när jag hämtade mitt lilla hjärta. Dom satt och åt mellis när jag kom, och Agnes sken upp som en sol när jag kikade in i deras lilla matrum. Åhhh hjärtat mitt!
Hon hade ätit bra, sovit 2½tim, och vart glad. Hon åt för glatta livet även när jag kom och störde.
Skruttungen min!

Men nu vill jag bort med snö o slask, nu vill jag har vår och sol! Så man blir piggare och gladare igen!
Det går segt med träningen, svårt att prioritera den just nu. men ska försöka komma iväg på ett pass imorn kväll om tajmingen funkar..

Eventuellt, jag hoppas det blir av... så ska jag och min vän Anna gå på bio på söndags kväll. Vi vill båda två kika på...


Den borde ju bara vara sååå rolig!
Om ni sett den... säg inget!! Schhhhh!

Ne nu ska jag plugga vidare lite till....
See ya!

1 kommentar:

  1. Den filmen ha jag hört många varit på och tyckt den varit super rolig.

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!