måndag 20 februari 2012

Big Brother

Galet, men jag vet att jag kommer bli en aningens beroende utav att kika på Big Brother som hade premiär igår.
Har följt Hanna Widerstedt blogg ett tag nu, och hon är med i huset, det måste ju bara ses!
I början när jag läste hennes blogg, så bara gapade jag av förvåning och  tyckte att människan är en, ja... gu vet vad man ska kalla det/den...



Allt eftersom tiden gick och jag även läste hennes kommentarer så började man inse lite smått att hon måste ju spela en sorts karaktär för att provocera alla läsare... Så dum kan man ju bara inte vara... Har jag fel?

Men efter första avsnittet igår, man fick inte se så mycket av henne, men det lilla... Ja, man kan nog vara så dum, blåst, korkad eller hur man nu ska uttrycka sig. Det är ju synd om tjejen egentligen, vilken verklighetsuppfattning har hon?

Och Bruden som var... 31år? Strunt samma, men hon var GRAVID! Ok, om man var gravid i v 20-30 och ska va med i en sån grej, men när man går in i v.36, och tänker att tjo, jag ska vinna detta det håller bara på i 3mån... Hallååå ekooo! IQ MUMS MUMS!!!!!!!!!!!!!!!



Som alla vet, hoppas jag... så beräknas en kvinna vara gravid i cirkus 40v, plus/minus 14dgr...
Vad har hon gett sig in på. Har dom ens planerat, tänk om något går snett, det måste bli akut.. Barnet är allvarligt sjukt eller hon blir eller vad som helst, hur FAN har dom tänkt?
Har tycker jag man kan ta upp diskussionen föräldraskap, bra förälder?
Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig för att inte trampa någon på tårna, så bäst att jag låter bli.
Men jag själv skulle aldrig, ALDRIG utsätta mig för en sådan situation.

Jag väntar på spänning att kvällens avsnitt ska börja... Igår var jag så nipprig att jag nästan köpte ett 24/7 abonnemang... men tog mitt förnuft tillfånga till slut och insåg att då kommer jag bara fastna där om dagara ist för att plugga... Dålig idé!

Ne jag får nöja mig med ett avsnitt om dagen.. Tycker förresten Gry är en bra programledare, inte för mycket, inte för lite, hon e bra helt enkelt!


haha, hitta precis en lista på vad som händer om deltagarna trycker på den föbjudna knappen, man kan ju hoppas att vissa trycker!!!

Här kan du se vad som händer med din favoirt om denne trycker på knappen
Amandus Allstadius: Får inte duscha på fem dagar.
Sipan Cakir: Är immun i nästa live-sändning.

Annica Englund:
 Får en halvtimmes massage av den längsta killen i huset.

Tenny Engdahl:
 Välj ett plagg från tre olika deltagare som ska bli dina.

Jessica Rasmussen
: Får inte prata på ett dygn.

Camilla Jacobsen:
 Får dela ut två extra röster i nomineringen.

Marcel Söderqvist:
 Du ska vaxa bort ögonbrynen.

Petronella Persson:
 Du ska välja vilken låt ni ska väckas med i morgon.

Hanna Rosenberg:
 Du ska jogga en timme på utegården.

Jimmy Österling:
 Du måste äta veganmat i en vecka.

Hannah Widerstedt:
 Du får inte använda smink på en vecka.

Nadia Lindén:
 Får en brakmiddag för två.

Kija Habibzadeh:
 Välj ut en deltagare som blir av med sina kläder i en vecka. Eller välj att ge upp dina egna kläder i en vecka.

Hanna Johansson:
 Krama killen till vänster om dig i 7 minuter.
Lars Bergström: Samla alla i soffan och berätta om ditt livs bästa bus.
Juliana Ssempala: Du får välja två låtar som ska spelas under kvällen.

Åh nej, insåg precis att jag missade de två nya deltagarna som kom in inatt, spännande, har inte fått så mycket mer uppfattning om övriga deltagare, men det kommer... Detta blir ett hett bloggämne i ca 100dgr framöver :)
Måste även kolla in hon som satt i panelen och kommenterade deltagarna, här e hennes blogg!

http://www.paow.se/

OBS! Bilderna är lånade från BB hemsida...


Over and out!

1 kommentar:

  1. Samma här. jag kommer oxå bli beroende av BB i år igen. När jag kollade igår på premiären så satt jag bara och skakade på huvudet åt Hanna, frågan är ju om hon spelar el om hon verkigen är sååå pantat och blåst. Om hon verkligen är så pantad och blåst på riktigt så är det ju synd om människan.

    Kram Jessica

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!