lördag 4 februari 2012

Titta inte på termometern...

Misstänkte imorse efter allt snack om rysskylan som var på väg, att det skulle vara kallt ute...
Smög ner imorse och kikade, mycket riktigt -20 stod den på.
Var det inte jag som skrev härom dagen att jag var glad att det inte blivit sådär riktigt kallt ännu....
Tjiii fick jag!

Agnes har hostat och knölat inatt... Fick välling vid 7 imorse och verkade hyfsat pigg... Men jag lät henne ligga kvar hos Johan, han e expert på att  få henne o somna om, det kan hon behöva...
Jag gick upp, tycker inte om att ligga o vrida o vända på mig, speciellt inte om hon knölar o hostar emellanåt, då kan jag verkligen inte somna om.

Så vet ni vad jag gjorde, jo ut i kylan och sprang ett varv runt älven! Det ni!










Men herregud, hur dum tror ni jag är? Skulle jag?? ne aldrig!
Jag tog mig en chokladbit medan jag plockade av v-rums bordet. Gick faktiskt ut i kylan, men bara för att hämta mer ved.

Och nu har jag tänt en brasa!


Inte för att det var så kallt inne egentligen, utan mer för mysfaktorn. Sen e det ju självklart bra med lite extra värme oxå! Vi har 20 grader i huset, men huset e gammalt och dragit så golvet på nedervåningen e väldigt kallt. Tog in en stor matta och la i hallen nu... Skulle haft fler mattor egentligen, men äh, man får ha sockor på sig helt enkelt. Måste köpa ett par nya mockisar åt Agnes bara som nästan växt ur sina..

Sitter och funderar vad man ska göra idag när det e så kallt. Jag funderar på att åka o träna på eftermiddagen, var ett step up pass då. Sen imorn kväll blir det ev ett jympapass med Sofia.
Usch har inte tränat på länge nu känns det som, minst en vecka typ iaf.
Jag vill ju verkligen komma igång och bli lite fit igen.

Saknar hur jag såg ut innan Agnes... lite iaf.. Men så är det när man får barn, kroppen förändras. Det dryga är väl mest bara när man inte kan ha sina kläder längre. Överdelar har jag införskaffat, men byxor är det värre med. Måste snart unna mig lite nytt!
Sen hoppas jag ju såklart på ett nytt jobb oxå, ett kontors eller receptionsjobb, och då lär man vara lite bättre klädd då oxå, det skulle vara kul, få känna sig lite fin :)

Inte som på mitt nuvarande jobb, där vi har arbetskläder, och skitig blir man! 
Det är väl på gott och ont det där med arbetskläder inom vissa yrken. Man sliter ju mer på sin egna om man har ett sånt yrke, och arbetar man i butik så e det ju hur bra som helst med arbetskläder!

Ska glutta in ams.se nu och kika efter lite sommarjobb. Har redan hittat två som jag ska söka.Det dumma är att jag inte är klar med min utbildning ännu. Men det måste ju vara till en fördel iaf, att jag går den just nu.

Ne får se om jag skriver nå mer i eftermiddag/kväll...

See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!