lördag 25 februari 2012

TUPPJUCK!

Jag får lite smått tuppjuck här hemma... Sitter med Affärskommunikation Engelska, svårt? JAAAA!
Har precis börjat med kursens andra uppgift.

I den uppgiften har jag köpt ett litet öl och cider bryggeri på västkusten i England. Detta bryggeri har haft samma ägare dom senaste 50 åren och har inte utvecklats något alls.
Jag ska...

* hitta på ett nytt företagsnamn
*göra en logga
*komma på ett sätt att utveckla företaget och få det att gå bättre
*jag ska av detta göra en powerpoint, som ska skickas in till läraren...

Och allt ska såklart vara på engelska... Denna kurs är bara på 25%, men vi har inlämningsuppgifter varannan vecka ändå..
Gahh..

Jaja, jag har gjort en "logga" en simpel sådan... ska väl försöka få den snyggare i ngt bra program sen..
Jag har hittat på ett nytt namn..

Nu är det de svåraste kvar.. Själva affärsverksamheten..

jaja, bara o bita ihop, använda fantasin...
Jag har lite tankar redan, men det gäller att få ner dom på papper( läs powerpoint) och på engelska...

Så du där ute, e du bra på sånt här, tveka inte! behöver tips och råd..

Tack på förhand!

1 kommentar:

  1. Inte avis på dig, ordet engelska ger mig ont i magen! Lycka till! Bara du får G så är det ju bra! Vad man får för betyg i kursena spelar egentligen ingen roll bara det är godkänt... när man söker jobb så är det så mycket annat som spelar in ändå!

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!