onsdag 28 mars 2012

Älskade unge som testar för fullt...

Även fast hon har ögoninflammation och är lite hängig, så kan hon då busa till det ibland. Det värmer i mammahjärtat! Men hon har tydligen även kommit in i en period där vi testar mammas tålamod... bävat för den här dagen.. Då mitt tålamod inte är så stort :)

Det började igår... Vid kvällsmaten, det blev spagetti och köttfärssås, det tycker väl alla kids om kan man tro...
Och hon brukar göra det.. Men igår satt hon bara o lekte med maten, kasta den på bordet osv...
Till slut fick jag nog, sa nej flera gånger, men hon fortsatte, så då åkte haklappen av, bort med tallriken och ner med henne på golvet!
Kände mig hemsk, men man lär ju börja sätta gränser någon gång.

Och vilket galltjut det blev på henne sen då, både ledsen och arg, och oj vad synd det blev om henne... Skitungen :)

Mest förvånade blev nog hennes systrar.... -Oj, va mamma dum nu sa dom och försökte trösta henne med diverse metoder, haha lite roligt att se hur dom blev liksom tills sig..
Jag som alltid gullat och så med minstingen... haft svårt att bli arg på henne...
Men nu ni..

Tror samtidigt att det va bra för brudarna att se att jag även kan bli arg på henne och säga ifrån... även fast hon är liten.
Nu låter det som om jag vart skogstokig, men så illa var det inte...

Hon är trots detta fortfarande en liten mammagris... Ack så söt en oxå!


Vi myste och busade en stund på hennes rum...
en mindre fin mamma, men en underbar unge..


Förresten, e det tokig eller vad... blommor som börjat slå ut, knoppar på träden och nu då, rabarberna börjar växa! Och vi är fortfarande i mars månad! Vart ska detta sluta?



1 kommentar:

  1. Tack :)
    Ja jag har tänkt jag ska ta foton där eller här i karlstad.
    Och även ta hand och fot avtryck med fingerfärg och sen även göra sånt där i lera eller vad det är.
    Jaså ni gjorde aldrig det :( tråkigt men du får komma ihåg det med nästa barn ;)

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!