fredag 23 mars 2012

God morgon sa tuppen!

05.52 behagade dottern vakna och börja gnälla, HUNGRIG! Bara till o gå upp och göra välling, tur jag e så smart-lat att jag har vatten kokaren uppe på toaletten så jag snabbt o enkelt kan göra iordning vällingen där.
Sambon gick upp han med och åkte tidigare till jobbet, så han kan sluta lite tidigare idag.

Grymt fint väder igen! Måste ut... men inte riktigt än.. Har redan försökt fått tösen att sova lite fm sovning 2ggr, men utan positivt resultat. Så nu sitter vi i köket och hon äter frukost en gång till :)

Vill gärna att hon sover en stund innan vi ska börja fara runt, så hon inte blir trött o grinig mitt i allt.
Idag ska vi försöka ta oss ut till Torsång och handla lite blommor om det finns ngt som faller mig i smaken.
Skulle även behöva storhandla! Jihoo Denna månad fick vi pengar över efter räkningarna, inte illa pinkat! För en gångs skull... Men det finns ju alltid andra hål att stoppa dom i oxå..

Har hunnit med och sorterat halva tvätthögen oxå, men mer tvätt e på gång!
Rensat min garderob ordentligt, äntligen! Plagg som bara hänger/ligger och används aldrig, dom har nu åkt ner i kassar och ska försöka sälja på loppis, annars åker de till Pärlan..

Vad ska ni göra en sån här fin dag? Min hals e lite bättre iaf, men jag känner mig inte helt hundra... Trök!
Ska se om tösen snart vill sova en stund så jag kan få fortsätta med lite tvätt och städa innan vi ska bege oss på alla ärenden som ska uträttas!

Ha en underbar dag allihopa! Riktigt vårväder bjuds det idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!