måndag 26 mars 2012

Vi kör en vända till...

Eftersom vi inte har så mycket att göra om dagarna så passar jag och Agnes på att köra en sjukdomsvända till...
Vi testar just nu på en mildare släng av ögoninflammation. Agnes vaknade med igenklistrade ögon och ena mitt öga var oxå igenvarat...
Det rinner lite från ena ögat på Agnes... Enligt 1177 så smittas det lätt men att om det inte varar så mycket under dagarna så kan barnet vistas på förskolan iaf. Men jag och mitt samvete ringer dagis och hör efter...

Och som jag trodde och vet innerst inne, det smittar enormt lätt i den åldern så alla kids kliar sig och tar på allt osv, så dom såg ju helst att jag höll henne hemma. Och sjävklart gör jag det.
Så nu sitter jag, och Agnes ligger i soffan och funderar vad vi ska hitta på. Jag väntar på att solens strålar ska tränga igenom molnen som envisas att vara kvar..

Vi ska väl gå ut och dona i trädgården såsmåningom, men det får gärna bli ngt varmare först... vi myser lite under tiden..
Vi ska ta en vända till Gammelgården oxå, spana in ladan som jag ska hyra inför loppisen.
Kanske blir det lite loppis fix idag..

Tur jag ligger bra till med skolarbetat iaf. Ena kursens uppgifter är helt klara redan denna vecka, den andra ska jag ringa min lärare senast på fre för att prata lite engelska ang min uppgift :)
Och den tredje kursen, ekonomin ska jag egentligen börja med ett nytt kapitel idag, men jag hinner nog ikapp sen ändå.. Så det är lugna puckar!

Sambon tog bilen idag, så vi är billösa... skulle gärna vilja ha en till bil, en egen... en kombi! Men det får väl vänta... inget superbehov just nu...

Ne nu ska jag mysa med ungen min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!