måndag 19 mars 2012

Förbannad på både det ena och det andra...

Först e jag förbannad, känner mig lurad, säkert som många andra fast dom inte är medvetna om det ännu...
Gahh så jäkla fult, eller dumma regler som finns... kan inte berätta just nu. Men det suuuuger!

Sen en annan sak som oxå gör mig förbannad, satt nyss och kollade på Gränsbevakarna på kanal 9, då en som smugglade heroin fick 6års fängelse... medan den som sparkade ihjäl en kille i Ludvika fick 3år...
Hur fan är rättssystemet gjort på för vis?

Helt sjukt! Så fort det handlar om skattebrott, om pengar, lurar man staten ja då jäklar svider det ordentligt.
Men känner man för att ha ihjäl någon, våldta någon då behöver man kanske inte oroa sig för att behöva sitta inne alltför lång tid.. Och oftast om du sköter dig så kan du komma ut tidigare...
Sånt här gör mig oxå vansinnig!

Och så e jag putt för att jag inte mår helt 100.. orkar liksom inte med något då ju, trök!

Nu ligger jag och kikar på CSI, får se hur denna natt slutar...

1 kommentar:

  1. Låter inge vidare att du är förbannad :-(
    Ja Sverige har ett sjukt system gällande brottstraff :-(

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!