söndag 11 mars 2012

Runt runt runt

Har vi åkt idag... runt till familj och vänner. Lite trött på bilåkandet nu. Men härligt att hinna med så mycket på en dag! På förmiddagen åkte jag och skruttan till min syster igen, lite fika en promenad i fina vädret och massa lek för kusinerna.

Sen hem och hämta karln som har snickrat medan vi var bort på förmiddagen, in i bilen igen, iväg och hälsa på Pia & Martin ute i skogen - mer fika! Martin bakade jättegoda muffins medan vi var där!

Sen på vägen hem svängde vi ner till stugan och hälsade på min mor & far oxå när vi ändå var i farten.

Nu sitter jag i soffan och har matkoma! Fick äntligen fingrarna ur och prövade att göra pestosalladen som min kära vän Mona bjöd mig på när jag hälsade på henne sist. Gudomligt gott! Och det blev det nu med!


Egengjord pesto!

En liten burk med soltorkade tomater i olja
50g pinjenötter
100g parmesanost
2 pressade vitlöksklyftor
2msk olivolja
1 kruka med färsk basilika

Mixa ihop allt!


Koka pasta
Valfri sallad ( jag köpte en färdig mixad påse)
Tomater
Massa fetaost
PESTO

Blanda väl och avnjut!
Gott med färskt nybakat bröd till!


Gårdags kvällen var supertrevlig hemma hos våra vänner! God mat och några glas vin. Efterrätt framför mello!  Och Agnes sov till 8.30 (dock välling vid 5), kunde det bli bättre?

Sammanfattningsvis har vi haft en toppenhelg! Nu väntar slafen på oss... Imorn är det en ny dag full med studier!

Go kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!