torsdag 8 mars 2012

Slem....

Här hemma har jag en hostandes liten tjej. Hon kräktes nyss upp en slemklump, mindre trevligt, men bra tt det kommer upp iaf. Jag lämnar henne inte på dagis när hon hostar så mycket som hon gör. Då får hon helt enkelt va hemma. Jag har sån tur att det är enkelt för mig att bara ha henne hemma om det behövs, nackdelen är ju att jag inte hinner med något skolarbetem då hon stjäl all min uppmärksamhet. Fast för att vara 1½år så är hon väldigt självgående, men man har ju alltid ett vakande öga..
fast när hon e lite krasslig kan hon vara väldigt gnällig och vill ofta bli buren eller sitta i knä..

Jaja, får försöka läsa ikapp sen..

Igår var hon oxå hemma då hon hade lite feber när jag hämtade henne i tisdags. Igår tog vi en promenad till Kupolen med Sofia och Livia, fixade ny telefon osv, köpte ett par byxor på H&M till Agnes för en bonuscheck på 100kr som jag fått därifrån.

Dom här hallonröda byxorna blev det.
Bilden lånad från H&M

Vi åt lunch på Mcd, kikade lite till sen gick vi hem igen. Det var rätt kallt, och jag var väl lite tunnt klädd, men jaja man är väl viking.. Agnes sov 1,5tim på vägen hem... Det tog inte så lång tid o gå, utan vi stanna till en stund hemma hos Sofia.

Sen gick vi hem. Väl hemma hann jag dammsuga o skura alla golven på nedervåningen, sen laga lite mat och mysa...

Idag vet jag inte vad vi ska göra... Får se om jag hinner med lite företagsekonomi medan hon sover... Inge skoj väder att gå ut i heller när snön vräker ner, hoppas den försvinner lika fort som den kom..

Ne ska väl underhålla gnällmajan en stund nu...


1 kommentar:

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!