torsdag 8 mars 2012

Fjantig eller ej??

Bara blev och fundera... om jag är fjantig eller ej? Hur skulle ni gjort..?
Om ert barn, var feberfri, men hostat en del, dryg slemhosta, varierat med torrhosta emellanåt..
Hon blir ju trött och kinkig av hostan...

Men orkar leka och stojja stundvis här hemma.
Jag vet andra barn som är " i sämre skick" eller hur jag nu ska uttrycka mig som blir lämnade på dagis...
Hur hög toleransnivå har ni som arbetar på dagis?

Hosta och förkylning kan ju sitta i så länge... Sen är det ju som sagt ett annat tempo på dagis än hemma, lägre ljudnivå, inte så många andra omkring sig hemma... Bara lilla Mamman...

Jag håller henne hellre hemma än skickar iväg henne när hon e sådär..
Hur resonerar ni?
Iofs är det väl kanske lite skillnad oxå om man arbetar eller pluggar.... Jag vet inte...

Tyck till..

1 kommentar:

  1. Vi som personal säger ju en feberfri dag och att barnen ska vara så krya att de ska orka med en vanlig dag på dagis. som du säger är ju tempot så mycket högre på förskolan. De är MÅNGA barn som är riktigt snoriga och hostiga som vi har om dagarna. Jätte svårt även för personal att veta när man ska ringa hem. Vi går på tillståndet, är barnet sig likt osv.

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!