torsdag 15 mars 2012

Sjukhusdieten

Har en bekant som nämnde att h*n körde sjukhusdieten och att den skulle visst vara väldigt effektiv. Jag snappade upp det direkt och började googla hysteriskt.. Inte för att jag är överviktig på något sätt. Men nu är dottern min snart 20mån gammal och jag har fortfarande några dumma kilon kvar efter graviditeten... Dom är inte många, men skulle ju va najs att få bort dom om det gick.. Sen är ju frågan i vilken form dom försvinner...


Oftast är det ju brösten som försvinner först när man kör någon diet, och det är ju tråkigt när dom redan inte är så stora så att säga :) Men jaja, karln tycker väl om mig ändå för jag hoppas. 
Det jag mest är missnöjd över på min kropp just nu är pluffset som är kvar på magen... Det vill inte försvinna. Dock är det ju inte så mycket fett, utan mesta del skinn... Så det är väl träningen som måste ge verkan där..


Sen är jag ju inte direkt nöjd över mina lår och dessa "Lovehandles". Men jaja, man kan ju inte vara perfekt.
Men önskar liiite tillbaka min kropp som den var innan bebismagen... Men vi får väl se, jag har väl inte riktigt rätt motivation just nu heller..


Magen innan Agnes :)



Magen med Agnes i v38

Och Magen nu får ni inte se.... för jag har ingen bild, så det så!

Här är iaf dieten som jag skulle vilja pröva... Men jag och soppa... ja... Men kan ju va värt ett försök... Räcker ju med en enda vecka...

”SJUKHUS DIETEN”

Enligt den ska man gå ner mellan 4-7,7 kilo i Veckan

SOPPAN
2 brk tomater (Krossade eller passerade)
3 stora purjolökar eller en stor gul lök
2 kyckling-höns eller kött buljong tärningar
1 paket nudlar (Mr lee’s nudlar)
1 stång selleri
2 brk gröna bönor eller frysta bönor
2 gröna paprikor
0,8 kg morötter

Krydda detta som du vill med vitlök, salt, peppar, persilja osv.
Skär grönsakerna i små bitar och ha det i kastrull, häll i tomaterna och de andra grönsakerna. 

Häll i vatten så det täcker allt. Koka tills grönsakerna är möra.
Man kan koka dubbel sats och frysa in så man har om det inte skulle räcka hela veckan.

Denna soppa kan ätas hela veckan (när du är hungrig). Ät så mycket du vill, det är inga extra kalorier. 

Ju mer du äter av soppan desto mer går du ner i vikt. Ät den till frukost, lunch och middag.

Det du ska dricka är vatten, vatten och vatten. ”INTE BUBBEL VATTEN”
Du kan dricka kaffe och te men då utan mjölk och socker.

DAG 1: Ät alla slags frukter UTOM BANAN. Melon är perfekt med lite kalorier. 

Ät bara frukt o soppa idag.

DAG 2: Bara grönsaker och soppa idag. Råa, kokta eller burkgrönsaker som spenat, grönsallad, osv. 

INGA MAJS, ÄRTOR ELLER BÖNOR. Till middag kan du äta en bakad potatis med kryddsmör.
 INGEN FRUKT ALLS.

DAG 3: Ät så mycket soppa, frukt och grönsaker du vill idag.

 Efter idag SKA du ha gått ner minst 2 kg.

DAG 4: Idag är det bananer och lättmjölk som gäller. 

Ät minst 3 bananer och drick mycket mjölk.
 Kroppen behöver protein och kalcium. Kom ihåg att äta soppa också.
 Efter idag ska du märka mindre sug efter sötsaker

DAG 5: Biff och tomater. Du kan äta mellan 200-650 gram biff och tomater idag.

 Ät soppan minst 1 gång.

DAG 6: Ät så mycket biff och grönsaker du vill idag. Ingen potatis. Ät soppan också

DAG 7: Brunt ris (råris). Drick juice utan socker. 

Ät grönsaker och så mycket soppa som du vill. Man kan blanda ris med grönsakerna om man vill.

Efter dessa 7 dagar ska du gått ner mellan 4 – 7.7kg.

 Hat du gått ner 7,7 måste du vänta minst 2 dagar innan du kör dieten igen.

Man kan annars göra dieten hur ofta man vill eftersom den då rensar kroppen på toxiner.

Vänta minst 24 timmar efter avslutat diet innan du dricker alkohol, 

det har att göra med fettsamling i kroppen. 






Så är det någon av mina läsare som har prövat, eller känner någon som har?
Ne nu blir tv innan dom smö ögonen klappar ihop för dagen, drygt bara att magen kurrar...
Nu skulle man haft lite soppa...

3 kommentarer:

  1. Jobbade med ett par stycket som körde denna diet 2-4 veckor tror jag de var. De fungerade bra, gick ner några kilo i veckan. Inge fel fel på soppan sa dem. verkar vara en mycket effektiv metod, är ju en kortvarig metod så någon vecka kan man ju faktiskt plåga sig själv med :-)

    SvaraRadera
  2. Ja den dieten kanske man borde prova för att få en pusch.
    Vill verkligen börja gå ner nu men det är svårt, står still även om jag är ute och går mycket.
    Får följa dig och se hur det går för dig :)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag e oxå sugen på att testa den, har hört dock att man blir väldigt gasig av den, men det gör ju inget för oss som bara går hemma :)
      Får se om jag vågar testa from nu på måndag ...

      Ja du e verkligen hurtig med dina promenader! jag vet vad du menar med att det står still... man blir så frustrerad!

      Radera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!