tisdag 13 mars 2012

Varför är det så svårt?


Det här med engelskan, usch vad kass jag är. Har så svårt för att förstå vissa ord. Man använder ju inte engelska så mycket till vardags direkt.... jaja, bara bita ihop, le och va glad! Håller på och skriver ett affärsmässigt brev på engelska... inte så lätt.... och det ska vara 300-400 ord... lite kan man tänka... men icke, när jag tyckte jag hade skrivit mycket, ja då var jag på typ 205 ord... får fortsätta imorn.

Ligger iaf bra till i alla kurser nu. Finns vissa delmoment som jag vet att jag måste öva på... Men men.. man kan ju inte va bästa i allt heller ;)

Åh vad jag tycker om Johans nya arbetstider... eller ja iaf att han börjar senare på morgonen än vad han gjort tidigare. Då kan vi gå upp allihopa i "normal" tid och hinna äta frukost ihop, samt att jag får hjälp att få alla kidsen klara. Det har vart tufft att va själv m alla tre varje morgon. Speciellt när de två äldre har extremt mycket knäck i öronen... Får ju tuppjuck på dom ibland!

Men nu känns det bättre iaf... Att man får lite hjälp på morgonen så att alla barn e klara, så är det bara för mig att ta dom till skola och dagis. Hur skönt som helst! Speciellt nu när våren är i antågande... Idag cyklade/gick vi till skola och dagis. Ska snart ta en promenad ner och hämta alla oxå.

Johan är inte hemma förrän runt 18.30... så blir väl några timmar själv med dom först... Synd att han har lite längre arbetstid nu... eller ja 30min, men idag ska han va i sin butik, därför det blir senare än så..
Men det är guld värt att ha honom hemma på morgonen!
Han tog till och med cykeln till jobbet imorse, duktiga sambon!

Och hur går det med min träning då? inte alls just nu, inte vart ner på 2½v och tränat, usch o fy på mig!
Sjukdomar och skola som vart i vägen och tagit bort min motivation.. Får se om jag kan förska åka ner imorn då J kommer hem i vanlig tid förhoppningvis.

Ne nu skajag plocka ihop böckerna och börja traska neråt...
Får se om dom vart ute något på dagis idag... antagligen inte, fattar inte......blir lite irriterad...

hej´hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!