tisdag 13 mars 2012

Fokus på bålen...

Har nyss kommit ur duschen efter att ha varit på ett corepass på Friskis. Gillade inte det passet sist, men satt och beklagade mig idag att jag inte tränat på 2½v, så jag tog tag i saken och åkte så fort Johan kom hem innan jag ångrade mig.
Nästan så jag e sugen på att testa aerobicpasset imorn vid 19, ska du med Sofia? Jag måste verkligen komma igång igen. Dom sist kilona efter graviditeten e jäkligt envisa, iofs har jag väl knappt ansträngt mig, men någon gång ska dom bort e tanken..

Skulle hittat någon bra diet som ger snabbt resultat oxå.. Men jag och konstig mat är ju ingen bra kombo :) Men dom senaste veckorna har vi iaf vart duktiga och nästan bara lagat mat hemma, bara någon enstaka gång som vi köpt hämtmat. Det är bra för att va oss!

Och Johan cyklade ju till jobbet idag, och jag och kidsen gick/cyklade till o från skola och dagis. Och det ska vi försöka fortsätta med.
Höll på att få en chock när jag tankade bilen i fredags... 15,27 kr per liter! HUTLÖST!!!!!!
Och ägre kommer det bli när påsken kommer, sen alla semestrar! Fy fan säger jag bara! Tur våren e här, nu ska vi försöka bojkotta bilen så mycket det bara går. Det är väl en sak när man ska handla eller så, men annars så är det cykle eller gå som gäller. Ska försöka iaf! Men ibland kommer latheten fram...

Ne nu ska jag glutta på tvn innanjag ska stänga mina små..
Go natt!

2 kommentarer:

  1. Helt sjukt vad bensinpriset är uppe i. önskar jag hade närmare jobbet så även jag skulle orka cykla. tänk vad man skulle spara, visst kan man cykla till mitt jobb, för mig skulle det ju ta år och där :-) dit är en sak förutom att man skulle vara en svettlök när man kom fram men inge kul att cykla hem, blir ju ännu mindre tid med barnen. Jag vill komma hem så fort som möjligt ju :-) få se om man våga sig på det någon gång nu på vår kanten, vore kul och se hur lång tid det tar.
    så sugen att köpa mig ett kort på friskis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja köp kort på Friskis! Kostar ju bara 850kr/termin, dvs 141kr/mån, är ju ingenting om man jämför med andra träningsställen...

      Ne cykla till ditt jobb e väl lite väl långt kanske... men det går ju mycket bussar dit. Går ju från sjukhuset och ända till ditt jobb, vet dock inte vad ett busskort kostar idag... frågan e om det lönar sig...

      Radera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!