fredag 9 mars 2012

VelMaja numero Uno

Det måste ju vara jag i ett nötskal. Det vet nog dom flesta som känner mig oxå.. Att jag ändrar mig stup i kvarten när det gäller olika beslut...
Setat nu igen och kikar på sommarkurser... Tänk om jag inte kommer in på de jag vill, och då har jag tackat nej till jobb...
Suttit och klurat lite med alla veckorna i sommar... Och har nog kommit på att om jag gör på ett visst sätt, behöver jag inte jobba så himla mycket faktiskt...

Jag vet ju att jag inte vill tillbaka, men jag kan inte ta ett nytt sommarjobb, då kan jag inte vara ledig någonting alls...
Visst kan jag plugga, men som jag skrev, vad gör ajg om jag exempelvis bara kommer in på en av kurserna?
Man lär ju tänka ett steg till hela tiden..

Ska ta en diskussion med min bäste herre ikväll får vi seom vi kan komma fram till en vettig lösning som passar oss alla... Jag skulle ju behöva spara lite föräldradagar till nästa sommar oxå, för då hoppas jag att jag har ett nytt jobb, men då har jag inte hunnit tjäna in någon semester så då kan det ju va bra att ha lite dagar sparade...

Nu får jag lämna det, blir inte så mycket klokare för stunden.
Agnes sover middag, och hon har inte hostat en enda gång, eller jo kanske en då.. sen hon la sig. Hon har nog sovit i över en timme nu. Hon får gärna sova en stund till så hon är pigg till kvällen.

Ikväll e vi hembjudna till min syster, för att fira henne o min systerdotter som har fyllt år. Det vankas mat!
Ska bli trevligt att bli bjuden på mat!

Imorn är det lördag, ska försöka plugga på förmiddagen, så får sambon snickra på em om han vill...
Och även imorn kväll e vi bortbjudna på mat, hur bra är inte denna helg så säg!
Och på söndag ska vi iväg och hälsa på några vänner på em... Mycket möjligt att det blir fika där :)

Usch vad rätt det är ute, snön håller på och smälta bort, tur är väl det!
Vad ska ni göra i helgen?

1 kommentar:

  1. låter som super trevlig helg med trevliga middagar och träff med vänner.
    Inget planerat i helgen, mer än att baka tårtbotten typ. Hoppas de blir nå trevligt i helgen iaf :-)

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!