fredag 16 mars 2012

Vad skulle Du göra om du vann 20miljoner?

Åh ibland drömmer jag mig bort i mina fantasier... Om man ändå skulle vara ekonomiskt oberoende.
Visst många säger att pengar är inte allt, och det är sant. Man kommer långt med kärlek oxå.
Men, pengar underlättar vardagen och livet, det går ju inte att undgå. har du inga pengar så kan du helt enkelt överleva i dagens samhälle.

Det är sjukt dyrt att leva idag. Visst kan man leva snålt, men ja...

Jag brukar ibland fantisera om att vi skulle typ vinna massa pengar på ex postkodlotteriet, att dom en dag kommer och knackar på dörren med ett stort guldkuvert. Very Nice, Yes Please!

Jo, om den drömmen skulle bli sann då skulle jag...

Först göra om/bygga om vårat hus, fler rum, större rum, förvaring, ett större badrum med BADKAR och större kök, större vardagsrum med en matsalsdel. Ja öka våran boyte helt enkelt :)
Jag vill inte flytta eller så, men kan tänka mig lite större hus ändå :)

Sen skulle jag göra iordning vårat uthus, till varsitt rum, gemensamt v-rum, pentry, toa o dusch till brudarna, perfekt sen när dom blir lite större tonåringar och typ tycker vi vuxna e dryga :) Då kan dom flytta ut dit och komma in när det e mat...

Sen skulle jag fixa iordning hela våran trädgård! Något träd skulle nog åka...
Sen skulle jag ta en hyvel och bara sscccchhhhhuuuuupppp! Släta av hela gården, den är så ojämn och så dryg att klippa gräset på sommarn...

Observera, när jag skriver att jag ska fixa... så menar jag ju såklart att jag ska anlita ngn som gör allt :)

Sen när jag e nöjd med hus o trädgård och allt som hör till, då skulle jag ge till mina nära som jag vet behöver.. jag skulle nog resa en del... Jag o jag, vi såklart menar jag ju!

Sen skulle vi ju såklart bli skuldfria. Jag skulle nog inte sluta jobba, men kanske starta något eget, låta någon annan jobba åt mig och jag kan anpassa mina tider som jag vill :)

Drömmar, visst e dom underbara!

Ne nu ska jag mysa med karln en stund innan sängen hägrar!

trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!