fredag 23 mars 2012

Storhandling de luxe!

Usch ja, men välbehövligt! Nästan ala basvaror var slut hemma blöjor, välling, tvättmedel med mera, ja då sticker det lätt iväg när man handlar... Men nu är både kyl o frys påfyllda, samt övrigt som kan behövas.
Skönt får se hur länge maten räcker denna gång. Brukar faktiskt kunna räcka en hel månad, ja förutom typ bröd o mjölk då, ev grönsaker..

Barnen ligger snart tills sängs och det ska då den här mamman o pappan göra oxå, usch vad trött jag är. Och halsen som gör ont igen... Sökte på 1177 om halsfluss, och det är egentligen bara om man mår apdåligt, knappt kan svälja och har feber som antibiotika hjälper... Annars läker det ut av sig själv.. Vi får väl se hur länge jag står ut. Jag avskyr och vägrar göra halsprov..

Ha sån kräkfobi, och ne man ska inte kräkas, men jag får så lätt hulkningar när man kommer för långt in i munnen, tolka det som ni vill ;) haha!
Ne då.. alltså jag mena typ tandborsten. Det är även pest o pina att gå till tandläkaren... får nästan panik när det är ngn tand som behöver lagas längst bak..

Imorn, vette tusan vad som ska göras, fint väder är utlovat så det blir väl förhoppningsvis en dag ute i trädgården, kanske man kan få lite nytta gjord!
Vad ska ni göra denna helg?
Planen var oxå att jag skulle på Takida imorn kväll, men fick ingen med mig, då de jag frågat hade förhinder..
Känns som om det kvittar nu, med tanke på hur halsen känns.
Men snart måste jag ut och parta lite, år o dar sen!

En liten förfrågan, om det är ngn som har schyssta fina stora plastblommor, helst bara gröna växter, då skänk dom till mig, jag är för tillfället osams med de flest växterna i vårt hus nu... Dom gillar inte mig och jag inte dom.. Dom ser väldigt ledsna ut för tillfället!

Nu ska jag snart hoppa i säng, bytte lakan idag, det är väl en av de bättre sakerna som finna, krypa ner i rena lakan!

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!