lördag 31 mars 2012

Jag förstår inte...

Min söta rara lilla tös, hur kan man sova så dåligt? Små pluttar ska ju drömma söta drömmar och sova 12tim i sträck... La henne runt 20.30 igår, somnade hyfsat snabbt, inget knöl vid läggningen alltså, men redan efter en timme satte hon igång, gnäll o knöl... Vad är fel?

Ibland kan hon tappa nappen, bli ledsen om hon inte hittar, fullt förståligt. Men ibland har hon nappen i munnen, och börjar grina/skrika hysteriskt mitt i natten, kan det vara mardrömmar redan? Detta sker upprepade gånger.
Brukar ge henne lite vatten, försöka ta upp o trösta, hålla om, pussas ja jag försöker allt.
Men ibland går det inte. Stackarn, måste va jobbigt.. Även för oss som inte heller får sova ordentligt.

Sen spänner hon sig nå fruktansvärt ibland, eller ganska ofta fortfarande, detta har hon gjort sedan kanske 6mån ålder, och det är alltid bara vid insomning eller under sömn... varför? MVisat en filmsnutt för en läkare, men som inte tyckte det såg farligt ut.

Man har börjat vant sig... men varför, oron finns i bakhuvudet. Ska jag kontakta bvc, kanske man kan få mer hjälp därifrån... Försökt googlat, men inte funnit något ..
Skruttungen min... Hon är ju oberörd när hon är vaken... det är det som är så mysko. Det sker bara i samband med sovning.

Ne jag kunde inte somna om, lät skrutten och sambon ligga kvar, i hopp om att hon ville somna in igen, så dom båda får sova ut... får jag kanske ta middagssovningen med henne för att få ihop några av dygnets sovtimmar..

hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!