söndag 4 mars 2012

Men in tights, but not my Man

Har nyss vart ute med alla kidsen i ett par timmar, riktigt skönt väder! Under vår promenad ner till lekparken så mötte och såg vi flera motionärer, både herrar och damer. Ser lite halvlustigt ut med dessa äldre herrar i tajta trikåer som har diverse olika jogging stilar. Man kan inte annat än att skratta inombords :)

Min karl däremot har inge trikåer som tur är. Ne han ligger nedbäddad och har gjort det hela dagen... Han har nog åkt på en släng sjukdom han med... fast åt andra hållet om ni fattar, stackarn, fast hellre åt det hållet än å kraksa... Hoppas han piggnar på sig snart... Får se om jag får ställa in mitt biobesök... Tveksam till om han orkar ta hand om och lägga alla 3 ungarna...

Agnes sov en stund på fm... ville inte somna nu när jag testa o lägga henne, så det får väl bli tidig sänggång för henne ikväll.

Iaf, det va riktigt skönt att va ute och mycket folk i lekparken. Tror alla njuter nu när solen äntligen behagar kika fram. Massa lek och bus som sen avslutades med ett besök på Ica där vi inhandlade varsin glass som vi avnjöt på en bänk i solen.




Väl hemma igen... ja vad ska man göra nu? Klockan tickar på och det börjar snart bli dags att förbereda kvällmaten. Får se nu... vad har jag hemma... Ja det får nog bli typ kycklingfileér med klyftpotatis och någon sås... Tror till och med vi kanske kan få ihop en liten sallad till.

Pengar in och pengar ut, är det inte härligt så säg!
Sitter fortfarande och väntar på att dom från postkodlotteriet ska komma och plinga på vår dörr med ett guldkuvert, några mille och en ny bil skulle va kalas! Så dra nu vårt jäkla postnummer!

Nehe, vad säger ni gott folk? Skulle va nice med lite sömn... men jaja... En annan dag.

Ciao!

2 kommentarer:

  1. Haru också en sjukling hemma?
    Samma här. och så jobbade jag i helgen och fick fixa barnvakt osv...
    Läste förr inlägget också. Ungar kan vara jobbiga när de är 3-4 år också.
    Höll på att strypa någon, eller mig själv i förrgår. Suck!!! Tur det går över. Tyvärr blir det fler fighter. Det är bara att ta dem som är viktigast. Känner jag! Saknar du jobbet något? ;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, karln e fortfarande klen...
      Så han jobbar hemifrån idag, dumt att riskera och smitta ner folk på sitt nya jobb..

      och vet du Annika! Jag saknar INTE jobbet för fem öre!
      Har mest ångest över ifall jag måste jobba i sommar, ska söka lite sommarkurser istället tror jag... och hoppas på det..

      Radera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!